Genero-ikuspegia
Inguruak aldizkaritik badakigu Akademian joera androzentrikoek eta patriarkalek markatutako ekoizpen zientifikoko eta jakintzak eraikitzeko eredu bat nagusitu dela. Dinamika eta espazio akademiko eta instituzionaletan errealitate hori apurtzeko ahaleginean, gure irakurleekin eta idazleekin partekatzen dugu genero-berdintasuna lortzeko konpromisoa. Inguruak aldizkariak bere artikuluen idazketan eta argitalpenean genero-ikuspegia txertatzea sustatzen du, eta hori ere zeharka sustatzen du, zientzia-arloan, iraganean eta gaur egun, binarioak ez diren emakumeek eta pertsonek egindako ekarpenak zabaldu eta ikusaraztearen alde, ekoizpen zientifikoaren arloan hainbat kolektibok sistematikoki jasan duten diskriminazioari, desberdintasunari eta indarkeriari aurre egiteko mekanismo gisa. Helburu horiek lortzeko, Inguruak aldizkariak lan zientifikoak egiteko prozesuan kontuan hartu beharreko gogoeten gida bat iradokitzen du; zuzentzaile bikoteek bereziki kontuan hartuko dute testuek hizkuntza inklusiboa errespetatzen dutela.
Inguruak aldizkariak kontuan hartuko ditu, halaber, datuak biltzeko prozesuan sexuaren aldagaia kontuan hartzen duten lanak. Horrela, sexuaren arabera bereizitako adierazleak eta genero-adierazleak sortzea bultzatzen da, emakumeei edo bitarrak ez diren pertsonei buruzko datu espezifikoak eman ahal izateko, eta gizonen kategoriari buruzko datuekin konparazioak egiteko.
Positiboki baloratuko da lanek genero-berdintasuna sustatzen duten lanak aintzat hartzen dituen bibliografia izatea, bai eta generoaren esparruan ezagutza bultzatzea helburu duten eta gizakien arteko berdintasuna defendatzen duten lanak ere.
Ikerketa-taldeek edo egilekideek egindako ikerketetan, inplikatutako pertsonen artean genero-oreka sustatzea gomendatzen da, eta parte-hartzea berdintasunez eta errespetuz egitea, indarkeriarik gabeko komunikazioaren, lankidetzaren eta talde-lanaren balioak sustatuz. Artikuluak egile guztiek sinatu behar dituzte, bakoitzaren izen osoekin.
Gomendio horiei jarraiki, Inguruak aldizkariaren helburua da gure egileek eta irakurleek hainbat balio barneratzea, hala nola genero-berdintasuna eta -ekitatea, aniztasunaren eta diziplinartekotasunaren aberastasuna, metodologia parte-hartzaileen eta berdintasunezkoen erabileraren balioa, gizartea aldatzeko eta hobetzeko ikertzeko konpromisoa, eta zalantzan jartzeak eta hausnarketa kritikoa egitea.